2018. sze 11.

Miért biliztetek?

írta: Biliztess
Miért biliztetek?

Történetünk úgy kezdődött, hogy kislányunk – azt mondják – hasfájós volt. Bölcs és okos nővérem javasolta, hogy próbáljam meg biliztetni, mert a gravitáció és a függőleges testtartás segíthet az ürítésben és megoldhatja ezt a gondot. Így is lett. Előkerestem a lehető legkisebb méretű bilit a háztartásban és igyekeztem praktikusan fölé tartani az akkor 3 hetes Babánkat. Több, de inkább kevesebb sikerrel oldottuk meg a dolgokat. Előfordult, hogy pont akkor bontottam ki, amikor már bepisilt, vagy bekakilt. Volt olyan is, hogy nem tartottam elég mélyen a bilikébe és minden pisis lett a környéken.De nem adtuk fel és minden egyes pelenkázás alkalmával a bili felé tartottam (ld. a poszt képén).

Az esti fürdetésnél rendszeresen összepisilte kisbabánk a törölközőt, amikor kivettük a kádból. Hát ennek pikk-pakk véget vetettünk, mert nem akartam annyit mosni. Úgyhogy bevezettük, hogy addig nincs fürdés, amíg nincs a biliben pisi. Ez olyan gyorsan ment, hogy alig hittem el. Rendkívül büszke vagyok erre a csöpp Kisbabára, magamra és Férjemre is, aki mindenben partnerem, párom. Mivel az esti fürdetés amúgy is az Ő feladata, így Ő biliztette és bilizteti, immár mindkét gyermekünket a fürdés előtt is.

Így 3 hetes korától rendszeresen biliztettünk, minden pelenkázás alkalmával és nem meglepő módon a picinyke lányunk rendszeresen jelezte, hogy mikor szeretne kakilni. Fészkelődött, vagy sírdogált, de másként, mint mikor fáj valami, vagy szopizni szeretne. 6 hónapos korától pedig szinte alig volt alkalom, hogy a pelenkában landolt volna a megemésztett táplálék. A pisilés kicsit „nehezebben” ment, de 1 éves kora után már éjszakára egyáltalán nem kellett pelenka, nappalra pedig másfél éves kora után vált teljesen szobatisztává.

Ezen felbuzdulva kisfiúnkat születése másnapjától biliztetjük. Sokkal kényelmesebb volt nekem így. Az összeszokásnak köszönhetően 2 hónapos korától nem kakil be, csakis indokolt esetben - lelki problémák, fogzás, olyan alkalom, amikor nincs lehetőségünk biliztetni, de Neki szükséges (vagyis nem tartja vissza!). 8 hónapos korára már volt teljesen száraz éjszakája a kisbabánknak, ami azt jelenti, hogy az este ráadott pelenkát reggel szárazon vettem le Róla. Éjszaka nem biliztettem soha, mert a kislányunknál felébredés volt a következmény, nagyon nehéz visszaalvással, így ezt inkább kihagytam. Csak szopizni ébredt. 2018. nyarán, féléves kora után kisfiúnknak már voltak olyan napjai, amikor egyetlen textil pelenka elegendő volt egész napra! És kihangsúlyoznám, hogy textil pelenka, nem pedig eldobható. Abba ugyan több folyadék fér, de sokkal nagyobb terhet ró a környezetünkre és a kisbabáink jövőjére, nem beszélve a felesleges anyagi kiadásról.

Hogy a fentieken kívül miért biliztetek, azokat részletesen megírom egy-egy bejegyzésben.

Szólj hozzá

környezetvédelem baba szobatisztaság kényelem törődés higiénia baba-mama